Προτάσεις από την παιδαγωγό Γόνη Λούκα για να περάσουμε δημιουργικές ώρες διασκεδάζοντας με τα παιδιά μας!

Τόσες ώρες μέσα στο σπίτι πώς θα περάσουν;

Οι ειδικοί μας λένε πως εκτός από την ψυχραιμία μας είναι καλό να κρατήσουμε και την ρουτίνα μας! Αυτές τις μέρες θα βοηθήσει κι εμάς και τα παιδιά μας ν'ακολουθούμε ένα πρόγραμμα. Μέσα σ'αυτό το πρόγραμμα το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ας το αφιερώσουμε για να μοιραστούμε με τα παιδιά μας, ώρες δημιουργικές διασκεδάζοντας και περνώντας καλά.

Ας εκμεταλλευτούμε λοιπόν αυτόν τον "χαμένο χρόνο"για να βρεθούμε με τους δικούς μας και ν'ανταλλάξουμε ιδέες,σκέψεις και αγαπησιάρικες στιγμές!

Μαζί με τα παιδιά μπορούμε:

1.Να μαγειρέψουμε.

Για τα μικρότερα παιδιά ο ρόλος του Σεφ ή βοηθού Σεφ είναι ένα αγαπημένο παιχνίδι. Έτσι με καπέλο από χαρτί και μια ποδιά θα απολαύσουμε στιγμές οικογενειακής μαγειρικής. Για τα μεγαλύτερα παιδιά είναι η ευκαιρία να πάρουν στα χέρια τους την ευθύνη της διατροφής τους. Να μάθουν να φροντίζουν τον πεινασμένο τους εαυτό και να χειρίζονται την κουζίνα και ό,τι βρίσκεται σ' αυτήν, να συμμετέχουν στην προετοιμασία τού γεύματος και στο συμμάζεμα της κουζίνας. Μιλάω για όλα αυτά γιατί θέλουν χρόνο και ώρες συμβίωσης που σε "κανονικές συνθήκες"δεν υπάρχουν...

2. Να τακτοποιήσουμε μαζί,

να η ευκαιρία και να βρούμε "χαμένους θησαυρούς" στο σπίτι μας. Παιχνίδια που αγαπήσαμε πολύ και δεν τα παίζουμε πια, ρούχα που φορέσαμε και δεν μας κάνουν πια, ζωγραφιές και αναμνηστικά που μας θυμίζουν άλλες εποχές και αγαπημένους φίλους. Ό,τι δεν χρειαζόμαστε ας το βάλουμε σε μία τσάντα για να το δώσουμε σε μικρούς και μεγάλους φίλους μας όταν συναντηθούμε ξανά.

3. Να παίξουμε παιχνίδια,
επιτραπέζια,με κάρτες,σκάκι ό,τι έχουμε και αυτοσχέδια.

Δηλαδή να εφεύρουμε παιχνίδια με δικούς μας κανόνες και με αφορμή όλα αυτά που μας αρέσουν. Ας εμπνευστούμε από τα μαθήματα του σχολείου, για να μην τα ξεχνάμε, από βιβλία ακόμη κι από βιντεοπαιχνίδια ...

4. Να φτιάξουμε κατασκευές,

υπάρχουν οι έτοιμες του εμπορίου (όπως τα τουβλάκια ή τα lego)και οι αυτοσχέδιες. Για τις δεύτερες χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά που έχουμε στο σπίτι όπως: χαρτί,χαρτόνι, εφημερίδες,χάρτινα ρολλά,μπουκάλια,πανιά, κορδέλες, όσπρια,ρύζι κ.α. και τις αναζητούμε και στο Google.

5.να παίξουμε παιχνίδια ρόλων.

Η πέμπτη και τελευταία πρόταση είναι η αγαπημένη μου. Αφορά ιστορίες. α)Αφού διαβάσουμε δυνατά τ'αγαπημένα μας βιβλία μπορούμε να παίξουμε παιχνίδια ρόλων.Παίζουμε τους ήρωες, ζωντανεύουμε αποσπάσματα του βιβλίου. Για πολύ μικρά παιδιά χρησιμοποιούμε γαντόκουκλες και παίζουμε κουκλοθέατρο ή αν δεν έχουμε φτιάχνουμε χάρτινες φιγούρες. β)Στους "χαμένους θησαυρούς"που λέγαμε πριν εάν βρούμε παλιές οικογενειακές φωτογραφίες ας αφηγηθούμε στα παιδιά μας ιστορίες για κάποιους συγγενείς μας που έχουν ταξιδέψει,έχουν τολμήσει κι έχουν ζήσει τις δικές τους περιπέτειες! γ)Τα παιδιά με αφορμή εικόνες που βρίσκουμε σ'εφημερίδες και περιοδικά φτιάχνουν προφορικά ή γραπτά μια δική τους ιστορία για τα πρόσωπα που απεικονίζονται. δ)Θα μπορούσαν να φτιάξουν το δικό τους βιβλίο! και τέλος ε)Θα μπορούσατε να γράψετε και να ζωγραφίσετε "Το αστείο ημερολόγιο των ημερών της καραντίνας" και να έχετε συγκεντρωμένες όλες τις αστείες στιγμές και όλες τις ευχάριστες σκέψεις και γεγονότα που μοιράζεστε με την οικογένειά σας!

Να είστε όλοι γεροί-δυνατοί! Και στο σπίτι...

Γόνη Λούκα

Νηπιαγωγός – Εμψυχώτρια - Ηθοποιός